Терни на шляху Китаю до автомобільного ринку США (частина друга)
Результати «наступу» GAC на американський ринок стануть свого роду індикатором обґрунтованості претензій Китаю на роль світового лідера в експорті високоякісних товарів і послуг.
План розвитку Китаю на період 2015 2025 років визначає 10 ключових галузей промисловості, серед яких автомобільна промисловість, з акцентом на електромобілі і вантажні автомобілі.
Економічні та адміністративні стимули, постійно використовувані центральними і місцевими органами влади КНР, сприяли значному зростанню виробництва електромобілів.
За повідомленням Китайської асоціації автовиробників, обсяг продажів на електромобілів в 2017 році зріс на 53 відсотки і досяг 777 000 одиниць, з них було продано 652 000 повністю електропривідних і125 000 гібридних автомобілів.
У США в минулому році було продано майже 200 000 EV і гібридів.
У той час як масовий споживчий попит на EV залишається прохолодним, автовиробники приступили до реалізації амбітних планів переходу на електричну тягу.
Лідерство Китаю у виробництві автомобілів, що працюють на нетрадиційних джерелах еергіі, здійснює серйозний тиск на світовий ринок.
З іншого боку, вважає Марк Вейкфілд, експерт з консалтингової фірми AlixPartners, успіх китайських автовиробників на ринку США стане підтвердженням світового визнання якості китайських автомобілів, що призведе до збільшення продажів на внутрішньому ринку Китаю.
Конкуренція між китайськими автовиробниками вкрай жорстка і безкомпромісна. Тому визнання їхньої продукції на світовому ринку життєво важливо - робляться величезні зусилля для того, щоб таке визнання завоювати.
Volvo Cars і китайський власник Volvo Geely об'єднали зусилля для створення нової лінійки автомобілів під назвою Lynk & Co., яка була розроблена в Швеції і виробляється в Китаї.
Lynk прагне почати в 2019 році експортувати компактний позашляховик в Європу, також розглядається план поставок в США, але продукція для таких поставок буде вироблятися на заводах, розташованих поза межами Китаю.
Polestar, ще одне підприємство Geely-Volvo, планує глобальне розподіл елітних електромобілів і може обійти необхідність в автосалонах через онлайн-продажу.
Компанія SF Motors, підрозділ китайської промислової групи Chongqing Sokon зі штаб-квартирою в Санта-Кларі, планує власну лінійку автомобілів класу люкс для світового ринку. Головний інноваційний директор SF Motors - засновник Tesla Мартін Еберхард.
Десятки інших невеликих компаній фінансуються Китаєм або працюють в Китаї, в тому числі Byton, на чолі з колишніми керівниками BMW. Концепт-кар компанії мав великий успіх підчас недавньої презентації на CES в Лас-Вегасі.
Загроза всім цим планам - політичне втручання в міжнародну торгівлю. Президент Трамп ясно показав своє різко негативне ставлення до імпортних автомобілів.
Керівництво GAC утримується від коментарів щодо рішень, прийнятих адміністрацією Трампа, вважаючи, що успішність реалізації їхніх планів в більшій мірі залежить від роботи дилерської мережі.
У вирішенні цього дорогого, трудомісткого і складного завдання GAC може активно використовувати свої спільні підприємства з Honda, Toyota, Mitsubishi і Fiat-Chrysler.
Кращим варіантом для компанії може стати дилерська мережа Fiat-Chrysler, яка переорієнтується в даний час з седанів і купе на позашляховики, вантажівки і електромобілі, відчуваючи при цьому серйозний дефіцит останніх. GAC може заповнити цю прогалину.
Тим часом, GAC Motors планує змінити назву бренду Trumpchi поза межами Китаю.
«Схожість у вимові з ім'ям президента США - це простий збіг, - сказав президент компанії. - Trumpchi схожий на «GAC Motor» в китайській вимові. На китайській мові це означає доставити щастя і благосприяння ».