• ПН-ПТ 09:00 - 16:00
  • СБ, НД ВИХІДНИЙ
  • Киев Смелянская, 10 а
Запчастини для китайських авто »Новини »Шокова терапія в процесі модернізації автомобільної промисловості Китаю

Шокова терапія в процесі модернізації автомобільної промисловості Китаю

08 квітня 2018
Шокова терапія в процесі модернізації автомобільної промисловості Китаю

Протягом декількох останніх років китайські власті зробили значну кількість досить різких зусиль, спрямованих на те, щоб країна зберегла лідируючі позиції на світовому автомобільному ринку в питаннях відмови від виробництва автомобілів, що працюють на традиційних видах пального, і переорієнтації на виробництво електропривідних автомобілів (NEV) .

Цей, свого роду, період шокової терапії привів до бажаних результатів, і зараз він, схоже, добігає кінця. Однак, як і будь-яке явище, він став корисним далеко не для всіх.

Серед сотні китайських автовиробників визначилася велика кількість таких компаній, які з різних причин не змогли відповідати високій місії світового лідерства і зараз змушені в терміновому прядку шукати шляхи до нарощування темпів розробки і виробництва електромобілів.

Адміністрація президента Сі Цзіньпіна, прагнучи очистити повітря в забруднених містах і скоротити залежність країни від імпортованої нафти, впроваджує квоти виробництва NEV, націлені на семиразове збільшення їх продажів. Автовиробники, які не можуть йти в ногу з веліннями часу, навряд чи зможуть існувати і далі. І це відноситься не тільки до дрібним регіональним виробникам, але і до найбільшим державним компаніям.

«У кінцевому рахунку, якщо ви не можете конкурувати в NEV, вам буде важко вижити. - каже Джанет Льюїс, аналітик Macquarie Group з Токіо. - Головні компанії, ймовірно, будуть змушені купувати більш слабких гравців ».

На думку сінгапурського АТ Automotive Consulting, угоду про співпрацю, підписану в грудні минулого року державними автовиробниками China FAW Group Corp., Dongfeng Motor Corp. і Chongqing Changan Automobile Co., може стати початком консолідації з метою вдосконалення технологій, пошуку нових бізнес-моделей розвитку і додаткових джерел інвестицій.

Йохан Зіберт, керуючий директор АТ Automotive Consulting, вважає, що розуміння складності ситуації для великих державних автовиробників стане більш повним, якщо до цього тріо додати SAIC Motor Corp. За його словами «це означає, що квартет окремо існуючих і конкуруючих між собою вітчизняних виробників, загальною вартістю понад 17 мільярдів доларів, не має незалежного майбутнього і, ймовірно, буде перетворений в інші державні компанії».

Крім вище перерахованих в список компаній, схильних до ризику, входять найбільший в Китаї експортер легкових автомобілів Chery Automobile Co., а також Гонконгський Brilliance China Automotive Holdings, Anhui Jianghuai Automobile Group Corp. і Jiangling Motors Corp.

«Десятки існуючих виробників і початківців стартапів також можуть бути куплені або вже вийшли з бізнесу, тому що у них не вистачає масштабів або грошей для виробництва нових моделей - сказав Нанна Коу, старший науковий співробітник Bloomberg New Energy Finance в Пекіні, що спеціалізується на електромобілях.- меншим буде важко вижити. Багато з цих автовиробників просто модифікують автомобілі або випускають невідомі моделі для місцевих ринків. До 2025 року більшість дрібних гравців зникнуть або будуть об'єднані з більшими виробниками ».

Згідно зі статистичними даними Китайської асоціації автомобільних виробників, підтримуваної державою, в минулому році близько 15 вітчизняних компаній продали менше 10 000 автомобілів кожен. До цього переліку входять Китай UFO Auto і Beijing Automobile Works Co.

У минулому році на найбільший в світі ринок електромобілів в Китаї припадало більше половини світових продажів. За даними Асоціації пасажирських автомобілів Китаю, протягом 2016 - 2017 років продажу всіх автомобілів виростали більш ніж 20 відсотків.

У 2009 році Китай перевершив США як найбільший автомобільний ринок в світі, а в 2015 році став найбільшим ринком NEV. Проте, в минулому році продажі Volkswagen AG, General Motors Co. та інших іноземних автовиробників склали 56 відсотків ринку легкових автомобілів в Китаї.

Зростання збігається з прискорюють темпи злиттів і поглинань в галузі. Згідно з даними, зібраними Bloomberg, протягом п'яти останніх років китайські автовиробники уклали 274 угоди на суму 29 мільярдів доларів США, витрачаючи велику частину на внутрішні цілі.

«Розвиток NEV змінить ситуацію і допоможе створити деяких великих гравців і підштовхнути деяких з них до об'єднання з іншими», - сказав Цуй Донгшу, генеральний секретар Асоціації легкових автомобілів Китаю, - але це, все одно, займе досить багато часу ».