• ПН-ПТ 09:00 - 16:00
  • СБ, НД ВИХІДНИЙ
  • Киев Смелянская, 10 а
Запчастини для китайських авто »Новини »Перші автомобільні кондиціонери

Перші автомобільні кондиціонери

24 вересня 2017
Перші автомобільні кондиціонери

Людство було забезпечене способом захисту від холоду, коли первісна людина навчилася добувати вогонь. Хай не усі і не завжди, із різних причин, мали таку можливість, проте ефективний шлях вирішення цієї проблеми було винайдено.


Більш складно було захиститися від високої температури. Проте, природа і у цьому випадку щоразу приходила на допомогу: печера, погріб, заготовка льоду, холодні водоймища – все це допомагало сховатися від спеки та зберегти продукти харчування, але не вирішувало проблеми принципово.


Допитливий розум вчених та простих винахідників постійно переймався пошуком такого способу, який би був у волі людини, який би


Оволодіння керованим процесом охолодження було започатковане іще у вісімнадцятому столітті, коли розпочалися дослідження  методу охолодження поверхні під час випаровування рідини з цієї поверхні. Але пройшло століття, перш ніж у 1844 році була створена перша система кондиціонування повітря у приміщенні. Вперше ця система була застосована для кондиціонування повітря у лікарняній палаті.


Промислове виробництво систем охолодження освоювалося одночасно декількома компаніями. Завдяки банкрутству однієї із таких компаній, фактично були започатковані роботи із створення автомобільних систем кондиціонування повітря. Керівництво General Motors у 1917 році купило збанкрутілу компанію, та отримало у своє розпорядження реально працюючу технологію.
Перші кондиціонери для автомобілів складалися із труби для забору повітря, яка кріпилася ззовні на двері автомобіля (з часом її стали монтувати над спеціальним люком у даху), та резервуару з водою. Струмінь повітря випаровував воду із резервуару, завдяки цьому охолоджувався на п’ять-сім градусів та попадав у салон автомобіля охолодженим.


У тридцяті роки минулого століття ця система вже використовувалася американськими автовиробниками масово. Простота конструкції та використання простої води у якості холодагента визначали дуже незначну вартість таких «кондиціонерів». Попри незначну ефективність вони виявилися дуже живучими – їхнє виробництво було припинено аж наприкінці шістдесятих років.


Паралельно продовжувалися дослідницькі та конструкторські роботи із створення прототипу сучасного кондиціонера для автомобілів. У результаті цього у 1939 році компанія Packard почала встановлювати перший такий зразок на своїх автомобілях – найдорожчих на той час. Нововведення не прижилося через низьку надійність, великі розміри (така установка займала половину багажника) та складнощі з «управлінням». Для її вимкнення необхідно було зупинити автомобіль, відчинити багажник та зняти зі шківу ремінь приводу компресора). У 1941 році компанія відмовилася від цієї моделі.


Інші автовиробники також намагалися встановлювати на своїх автомобілях аналогічні агрегати, та їхні спроби закінчувалися нічим. І тільки у 1954 році з’явилася перша у світі система, яка забезпечувала одночасно кондиціонування, вентиляцію та обігрів у салоні автомобіля.


Китайські автовиробники з початком просування своєї продукції на зарубіжні ринки передбачали можливість комплектування кондиціонерами усіх експортних моделей. Наприклад, для Чері Амулет – першого китайського автомобіля, який поставлявся в Україну, кондиціонер пропонувався у вигляді опції.