• ПН-ПТ 09:00 - 16:00
  • СБ, НД ВИХІДНИЙ
  • Киев Смелянская, 10 а
Запчастини для китайських авто »Новини »Як збільшення податку з продажів вплине на зростання автомобільного ринку Китаю

Як збільшення податку з продажів вплине на зростання автомобільного ринку Китаю

14 березня 2018
Як збільшення податку з продажів вплине на зростання автомобільного ринку Китаю

Світові автовиробники, що працюють на найбільшому в світі китайському ринку, одностайно відзначають, що в 2017 році темпи зростання продажів на цьому ринку були найнижчими за останніх двадцять років.

Це було викликано, перш за все, поетапним скороченням податкових пільг на продажі автомобілів з невеликим об'ємом двигуна, що почалося в минулому році.

Поетапне зниження пільг викликало більш значне, ніж очікувалося, уповільнення темпів зростання ринку. Так, китайська асоціація автомобільних виробників прогнозувала, що продажі автомобілів зростуть в 2017 році приблизно на 3,5 відсотка, але за оцінкою державних ЗМІ Китаю реальне зростання склало три відсотки.

Це в повній мірі торкнулося і провідних світових автовиробників.

General Motors Co повідомила, що продажі в Китаї в минулому році зросли на 4,4 відсотка після 7,1-процентного зростання в 2016 році, в той час як Ford заявив, що його продажі впали на 6 відсотків після 12-відсоткового зростання в 2016 році.

Зростання продажів Toyota Motor Corp. сповільнилося в 2017 році в порівнянні з 2016 роком. Hyundai Motor і Kia Motors також вважають, що зменшення податкових пільг привело в 2017 році до сповільнення темпів зростання їхніх продажів на китайському ринку. Nissan Motor Co. заявила, що продажі в Китаї виросли на 13 відсотків в грудні і на 12 відсотків на весь 2017 рік.

Аналітики світового автомобільного ринку вважають, що ця тенденція збережеться і в 2018 році. Так, Джеймс Чао, глава Азіатсько-Тихоокеанського регіонального відділення консалтингової компанії IHS Markit Automotive, заявив: «Початок 2018 року буде слабким - ми прогнозуємо в основному ще один рік без значного зростання в продажах легкових автомобілів ... Велике питання полягає в тому, чи буде уряд вживати заходів до стимулювання зростання ринку податковими пільгами. Я вважаю, що в цьому питанні ринок Китаю очікує відхід до показників 2000 року ».

Ряд інших спеціалістів також звертають увагу на те, що починаючи з 2000 року, темпи зростання продажів легкових автомобілів в Китаї ніколи не опускалися до трьох відсотків за рік.

Як відомо, протягом декількох років в країні існувала спеціальна ставка (на рівні п'яти відсотків) податку з продажів легкових автомобілів з двигунами об'ємом до 1,6 літра включно. Таким чином уряд стимулював розвиток ослабленої економіки країни. У 2017 році ця ставка була підвищена до 7,5 відсотка, а в 2018 році планується повернутися до ставки в 10 відсотків, яка існувала раніше.

Така ситуація, природно, не могла не призвести до загострення конкуренції, особливо серед виробників автомобілів середнього і високого класу. Вона змушує виробників бути більш гнучкими і оперативніше реагувати на зміни запитів споживачів. Аналітики вважають, що більш успішно це завдання вирішували китайські і деякі японські бренди.

Зокрема, в річному звіті Geely Automobile Holdings йдеться про те, що його чистий прибуток в 2017 році подвоївся в порівнянні з попереднім роком.

Наразі ринок очікують нові виклики, пов'язані з обов'язковим встановленням суворих квот на виробництво автомобілів, що працюють на нових джерелах енергії (NEV). Оскільки встановлення таких квот уряд планує почати вже в 2019 році, ми спостерігали різке зростання активності автовиробників в створенні нових брендів і в масової розробці нових моделей електромобілів. І в 2018 році ця активність значно зросте.

Однак, деякі фахівці не висловлюють особливого оптимізму в зв'язку з перспективам продажів NEV в Китаї. Так, Робін Чжу, аналітик з гонконгської компанії Sanford C. Bernstein, вважає, що в Китаї електромобілі знайдуть свого покупця в містах, але масовий споживач, який проживає в сільській місцевості, ще не скоро стане їх прихильником. Він сказав: «Якщо кожен автовиробник буде зобов'язаний випускати певну кількість NEV, хто знає, кому вони будуть продавати ці NEV».