Дії Трампа не додають оптимізму іноземним автовиробникам, які працюють в Китаї
Відносна стабільність ринку, а також постійне зростання середнього класу Китаю сприяють збільшенню продажів в країні автомобілів провідних
світових автовиробників і одержуваних ними від цього прибутків.
Останнім часом іноземні автовиробники в Китаї мали тільки одну серйозну проблему: яким чином домогтися відповідності обсягів виробництва своїх електромобілів квотам, які будуть введені Пекіном в наступному році.
Але тепер у них є ще один великий головний біль: наслідки тліючої торгової війни, яку непередбачуваний президент США веде проти Китаю.
Дональд Трамп, схоже, налаштований чинити тиск на Китай в прийнятті його умов двосторонньої торгівлі. І одна з характерних рис його переговорної тактики - непередбачуваність.
У перших числах червня торгові представники Пекіна і Трампа досягли консенсусу щодо уникнення торгової війни після того, як китайська сторона погодилася значно збільшити імпорт сільськогосподарської та енергетичної продукції з США.
Але через тиждень після цього Трамп змінив свою позицію і затвердив два списки китайських товарів вартістю 50 млрд доларів, які адміністрація буде обкладати 25-відсотковим митом.
Пекін оперативно відреагував на такі обурливі дії Трампа, встановивши аналогічний рівень тарифів на рівну вартість імпорту з США, включаючи автомобілі.
Трамп здивував і вимотав іноземні бренди, які постачають американські транспортні засоби в Китай.
Обнадієні перспективою зниження тарифів, багато іноземних автовиробників почали в кінці травня знижувати ціни на моделі, які поставляються ними до Китаю.
Вони швидко просувалися до зниження цін після того, як 22 травня Пекін обіцяв знизити з 1 липня тарифи на імпортні автомобілі з 25 до 15 відсотків.
Тепер же для відшкодування втрат від введених Трампом тарифів Китай, починаючи з 6 липня, буде застосовувати у відповідь 25-відсотковий штрафний тариф на транспортні засоби, що імпортуються з США.
Це означає, що глобальні автовиробники, які продають в Китаї транспортні засоби, вироблені в США, зможуть користуватися 15-відсотковими імпортними тарифами протягом всього п'яти днів. А починаючи з 6 липня, їм доведеться платити 40 відсотків від вартості продукції, яку вони поставляють.
У минулому році Китай імпортував 1,25 мільйона автомобілів, з яких 280 000, або 22 відсотки, були вироблені в США.
У список відомих постачальників входять американські бренди Jeep, Lincoln та Tesla, а також кілька міжнародних брендів, таких як Mercedes-Benz, BMW, Lexus і Infiniti, що постачають автомобілі в Китай зі своїх заводів США.
Таким чином, каральні тарифи Пекіна, націлені на автомобілі, виготовлені в США, торкнуться не тільки американських виробників.
Трамп вважає себе великим торговцем. При переговорах він грає жорстко і намагається тримати супротивників в невіданні щодо своїх подальших дій.
Але він повинен знати давню китайську приказку: «Війни - це перемога з трюками». Тепер є ознаки того, що Пекін готовий розгорнути аналогічну непередбачувану тактику, щоб відбитися від чергового стрибка тарифів, які адміністрація Трампа, ймовірно, введе щодо китайської продукції.
На брифінгу в Пекіні представник Міністерства торгівлі Китаю заявив, що якщо адміністрація Трампа розширить тарифи на китайські товари, китайська сторона для відшкодування втрат буде використовувати комбінацію «кількісних і якісних інструментів».
Кількісним інструментам він, очевидно, назвав тарифні заходи. Але як щодо «якісних інструментів»? Про це можна лише гадати.
Але одне безсумнівно. Непередбачуваність Трампа і «якісні інструменти» в Пекіні ускладнять планування і функціонування глобальних автовиробників на найбільшому в світі автомобільному ринку