• ПН-ПТ 09:00 - 16:00
  • СБ, НД ВИХІДНИЙ
  • Киев Смелянская, 10 а
Запчастини для китайських авто »Новини »Агресивний наступ Geely на Daimler

Агресивний наступ Geely на Daimler

17 березня 2018
Агресивний наступ Geely на Daimler

Голова Geely Лі Шуфу, витративши 7,3 мільярда євро на придбання майже десяти відсотків акцій Daimler, не шкодував епітетів для того, щоб висловити своє захоплення цією «іконою німецької промисловості».

Ним використовувалися такі фрази, як «видатна компанія», «першокласне управління» і «честь підтримувати цю унікальну команду»; також було обіцяно дотримуватися статут і структуру правління Даймлера і поважати його цінності і культуру.

Однак, події, пов'язані з цією угодою, навряд чи можуть свідчити про доброзичливість Лі до німецької компанії. Вони також розцінюються як своєрідний вододіл в розвитку Даймлера.

Справа в тому, що фахівці ринку розглядали в якості основного претендента на придбання пакета акцій такого солідного гравця, як Даймлер, кого-небудь з представників Селіконової долини. І раптом з'являється «цей китайський вискочка» і несподівано для всіх робить свою гру.

Ще в кінці листопада з'явилися повідомлення про те, що Даймлер відкинув пропозицію Лі щодо придбання ним невеликого пакета акцій - близько 5 відсотків. Він, мабуть, зрозумів ситуацію так, що його ділову пропозицію не було розглянуто досить ретельно, і вирішив задіяти додаткові важелі для того, щоб його сприйняли всерйоз.

І тепер, маючи 9,7 відсотків акцій Даймлер і вагомий голос за столом переговорів акціонерів, Лі вирішив переконатися, що керівництво компанії на чолі з Цетше, перейнялася до нього належною повагою. Мабуть, з цією метою він вдався до прихованої загрозу, заявивши, що не планує будь-яких додаткових інвестицій в Даймлер.

Іронія ситуації полягає в тому, що завдяки Китаю, усі три найбільших німецьких преміальних автомобільних бренди за останні сім років домоглися рекордних річних обсягів продажів. Багато німецьких автовиробників високо оцінюють ефективність автократичного режиму Китаю, кажучи що «це, як би, добре керована компанія з одним мільярдом співробітників, всі з яких працюють над досягненням цілей, поставлених їх правлінням. Після того, як рішення прийняте, воно виконується, забезпечуючи бажані результати з повною впевненістю в плануванні».

Ця величезна залежність від Китаю була підкреслена недавно, коли Даймлер був змушений принизливо вибачатися за рекламу Mercedes на Instagram (офіційно заборонену в Китаї), в якій була цитата з Далай-лами, духовного лідера Тибету, ворога пекінських властей.

Раніше китайські компанії намагалися не піднімати «достатньо політичного пилу», щоб привернути увагу при підготовці та укладанні таких угод. Так було і при придбанні компанією Dongfeng частки в PSA Group і коли Geely купувала Volvo, - угода завжди реалізовувалася при повній підтримці всіх залучених сторін.

Але в останні роки ситуація змінилася. Так, ChinaChem, та ж компанія, яка купила шинного виробника Pirelli, стала хедлайнером світових ЗМІ, поглинувши в 2016 найбільшого швейцарського виробника сільгоспхімії Syngenta. Ця угода вартістю 43 мільярди доларів США, стала найбільшою з усіх зарубіжних угод, які коли-небудь укладалися китайськими компаніями.

Аналогічним чином, в цьому році китайська Midea купила виробника роботів KUKA. Початок переговорів по цій угоді породив в Німеччині серйозні дебати про протекціонізм і за часом збіглося з різким нападками Трампа на китайську торгову політику вчасно його виборчої кампанії.

Регуляторні органи Китаю відреагували введенням більш суворих заходів контролю над придбаннями, що, згідно з даними консалтингової компанії EY, привело в минулому році до зниження, як за кількістю, так і за вартістю, їх європейських угод, злиттів і поглинань, обсяги яких впали на третину і склали 58 мільярдів доларів.

Останнє придбання Лі може свідчити про те, що заходи контролю почали слабшати. А ось що стосується справжніх цілей цього придбання і того, яким чином Даймлер може допомогти в досягненні цих цілей, то в цьому немає абсолютно ніякої ясності.

Daimler явно не потребує будь-якої допомоги в Китаї. Продавши в минулому році на внутрішньому ринку країни близько 600 000 автомобілів, він досяг річного зростання продажів в 26 відсотків. Він також є єдиним німецьким автовиробником преміум-класу, який володіє часткою в компанії свого місцевого партнера, він створив і успішно розвиває вже друге спільне підприємство з виробництва акумуляторних електромобілів під маркою Denza.

Поки ясно лише те, що ні BAIC Motor, ні BYD, ймовірно, не будуть раді придбанню Лі, яке, без сумніву, тільки посилить їх внутрішнього конкурента.

Viber Telegram Зворотній дзвінок Задати запитання